Main menu

mark2

Geen tijdelijke parkeervergunningen

stadsd11Een bewoonster mailt het VVE-bestuur met de volgende vraag: "Ik heb het stadsdeel gebeld voor een oplossing met een tijdelijke vergunning op straat, die krijg ik niet omdat ik eigenaar ben van een parkeerplek. Citrion weigert eveneens, ook als noodgeval. Ik vind het geboden alternatief ook te duur. Uitzonderingen kunnen alleen via het stadsdeel. Kan de VVE daarbij helpen?"

Elke eigenaar van een woning en/of parkeerplaats draagt zelf de lusten en lasten, dus ook als de parkeerplaats niet bruikbaar is. Nu dat door de brand in Markenhoven het geval is, kan het stadsdeel dan niet dienstverlenend zijn en de mensen tijdelijk tegemoet komen? Met die vraag heeft het VVE-bestuur het stadsdeel benaderd.

De stadsdeelvoorzitter Boudewijn Oranje laat weten dat het stadsdeel geen uitzonderingen kan maken. Het stadsdeel Centrum beseft dat parkeerproblemen zijn ontstaan door de brand in de parkeergarage Markenhoven, maar heeft helaas geen mogelijkheden om parkeervergunningen te verstrekken.

Het stadsdeel is geen partij bij het vinden van alternatieve parkeergelegenheid, noch bij de financiële gevolgen van de brand. De Gemeentelijke Dienst Parkeergebouwen (eigenaar van de openbare garage op de -2 van Markenhoven) heeft als eigenaar van de Piet Heingarage aangeboden om tegen gereduceerd tarief van € 300,-- inclusief BTW (i.p.v. € 620,- ) een maandkaart te krijgen voor de Piet Heingarage bij de Passagiers Terminal (PTA) aan de Oostelijke Handelskade (naast het Muziekgebouw). Door het VVE-bestuur zijn diverse (goedkopere) alternatieven geïnventariseerd, zoals de Oosterdok-garage (€ 242,- per maand incl. BTW).

Los van de verantwoordelijkheden heeft het stadsdeel ook geen mogelijkheden om een oplossing te vinden voor iedereen. Zo is het niet mogelijk (tijdelijke) parkeervergunningen te verstrekken. Bij voorbeeld in het vergunningengebied waar de Anne Frankstraat en de Valkenburgerstraat deel van uitmaken is de wachttijd 2,5 jaar. Het in één keer toevoegen van een groot aantal vergunninghouders aan die gebieden zal leiden tot een ernstig tekort aan parkeerplaatsen en de situatie dat bestaande parkeervergunninghouders hun auto niet kwijt kunnen. Daarmee zou het verstrekken van vergunningen niet alleen mensen op de wachtlijst duperen, maar ook de bestaande vergunninghouders en bezoekers van het stadshart. Het maximaal aantal uitgegeven parkeervergunningen is gebonden aan vastgestelde quota die zijn gebaseerd op het aantal auto's dat het gebied kan verwerken en de ruimte die beschikbaar moet blijven voor bezoekers.

Voor bewoners die op doktersadvies om een oplossing vragen, blijft het standpunt van het Stadsdeel dat zij het aanbod van parkeergebouwen kunnen accepteren om in de Stopera garage te staan tegen € 300,- per maand incl. BTW (De toewijzing loopt via het VVE-bestuur). Immers dat is vlakbij, tussen de 300 en 500 meter. De gemiddelde bewoner in de binnenstad zal een dergelijke afstand vaak moeten overbruggen.

Personen die in het bezit zijn van een gehandicaptenparkeerkaart kunnen - voor zover zij daar niet al over beschikken - een digitale gehandicaptenkaart aanvragen, zodat ze gratis in het gebied kunnen parkeren. Voor uitzonderingen vanwege gezondheid moet er een keuring door de GGD worden gedaan, zij verzorgen de keuring.

Ook voor hen die een vaste gehandicaptenplek (voor de huisdeur) wensen met kentekenpaal zal een keuring door de GGD moeten plaatsvinden. Het plaatsen van een dergelijk bord kost minimaal € 250,- tot €400,-.

Lees ook: Alternatieven voor parkeren.

Add a comment

Hoofdbestuur vergadert

brandVandaag vergaderde het hoofdbestuur van de VVE Markenhoven, samen met de projectleider, verzekerings-specialisten en de technisch beheerder. Onderwerpen zijn o.a. stand van zaken, offertes van de diverse partijen, de communicatie. Ook is de voorzittersbijeenkomst voorbereid.

De schoonmaak in de garage komt terug op schema. Vandaag was men bezig onder het Februari-plein. Gelijktijdig op de -1 en -2 wordt schoongemaakt tot half februari. Daarna zal de schade aan installaties worden hersteld. De verwachting is dat de garage nog minimaal 4 maanden gesloten is. Meer info is nodig om een compleet tijdpad te maken. Daarbij zijn wij afhankelijk lvan evertijden en de duur van het herstel. Zodra het VVE bestuur een echt tijdpad heeft, laten wij het u weten. In de garage is in opdracht van de verzekering een brandwacht aanwezig.

Add a comment

Parkeertip; Switchpark

Een bewoner tipt ons het volgende. Via  http://www.parking-protection.nl/switchpark heeft hij een passende 24/7 alternatieve parkeerplaats gevonden voor € 76 (incl. BTW) per maand in een van de parkeerruimtes die SwitchPark ter beschikking heeft (IJburg, Science Park, omgeving Amstelstation). Iets verder weg dan de andere alternatieven, maar deels goed bereikbaar per openbaar vervoer en voor een prijs die, gezien de onzekerheid van of er gevolgschade kan worden geclaimd, verantwoord lijkt. De opzegtermijn van dit abonnement is één maand, dus voldoende flexibel in relatie tot de onzekerheid over wanneer we onze eigen plaatsen in Markenhoven weer kunnen gebruiken.

Add a comment

Parkeerproblematiek onjuist Paroolbericht

Het Parool van zaterdag heeft een bericht over de parkeerproblematiek. Er staat informatie in die niet correct is. Volg deze site voor de juiste informatie. Wij zijn in afwachting van informatie of er een tegemoetkoming in de kosten wordt geboden. En dat dus nog steeds geldt: Schakel in eerste instantie je eigen verzekering in en wees voorzichtig met het maken van (extra-)kosten. Over het tijdpad is nu nog geen duidelijkheid te geven. Via deze site is sinds een week geleden bekendgemaakt dat parkeren in de ODE-parkeergarage kan voor maar € 242,00 per maand (inc. BTW). Lees onze pagina Alternatieven voor parkeren.

Add a comment

Schoonmaak garage in volle gang

schoonmaakDe schoonmaakwerkzaamheden in de garage (-1 en -2) zijn in volle gang. De systemen zijn afgekoppeld wegens ernstige vervuiling. Daarom zijn speciale voorziening nodig: elektra, luchtafvoer, wateropvang en -afvoer etc.

Vanwege de omvang van de garage en de ernstige mate van vervuiling, wordt nu een voorbehoud gemaakt over de eerdere aangegeven planning van vier weken schoonmaak (daarna volgen pas herstel-werkzaamheden).

Zodra de schoonmaak-werkzaamheden echt goed op gang zijn gekomen kan er een gerichte planning opgesteld worden.

Het resultaat van de reiniging op de constructieve bouwkundige onderdelen zoals wanden, kolommen en onderkant vloeren ziet er goed uit. De installatieonderdelen zoals luchtbehandelingskanalen, kabelgoten en rioleringsleidingen blijven ook na reiniging aangetast door de zuren die ontstaan zijn door de brand en het blussen. Vervanging daarvan wordt voorzien.

vezelplaat

Add a comment

VVE Markenhoven

Het complex Markenhoven bestaat uit 3 Hoven en 4 Stadsvilla's, een ondergrondse parkeergarage en bedrijfsruimten.

Ieder Hof, Stadsvilla en parkeergarage heeft zijn eigen VVE('s) met een bestuur.

Samen vormen zij de VVE Markenhoven, met een eigen bestuur.

Markenhoven bestaat uit 2 Verengingen van Eigenaren. Dat zijn:

  • VvE Markenhoven de 7 gebouwen (Hoven en Stadsvilla's). Kamer van Koophandel nr.: 53828100
  • VvE Markenhoven (de 7 gebouwen plus de VVE Parkeergarage). Kamer van Koophandel nr.: 53828178

Bestuur  VVE Markenhoven (VVE 524)

Het bestuur van VVE Markenhoven (verzekeringen) bestaat uit:

Voorzitter: M. Broere

Secretaris: P. Busker 

Het bestuur van VVE Markenhoven kunt u mailen via:
______________________________________________

Bestuur  VVE 7 gebouwen Markenhoven (VVE 525)

De bestuursleden van VVE 7 gebouwen Markenhoven (de hydrofoor) zijn:

Voorzitter: M. Broere

Secretaris: P. Busker 

Het bestuur van VVE Markenhoven kunt u mailen via: