Main menu

mark2

Hoofdbestuur: werk schiet op

Voor de verandering vergaderde het VVE-hoofdbestuur op vrijdag met de projectleider en verzekeringsspecialisten. Onderwerpen zijn o.a. stand van zaken, offertes van de diverse partijen, tijdsplanning, de communicatie en de schoonmaak van de bergingen.

schilder2Er lopen nu per dag zo'n 50 mensen door de garage, elk met hun eigen discipline. Op de hellingbaan zijn schilders bezig en na de schoonmaak van de nieuwe parkeerapparatuur plaatste Skidata de toegangspalen en slagbomen al terug. Klaar om te testen.

min21Op het -2 parkeerdek (de openbare garage) wordt de laatste hand gelegd aan de veiligheidstechniek (gasdetectoren, waarschuwingslichten e.d.). Vervolgens krijgt de vloer nog een schoonmaakbeurt en wordt de signalering (pijlen e.d.) opnieuw geschilderd. Daarna volgt de inspectie van de brandweer. De werkzaamheden liggen nog steeds op schema. De verwachting is dat de -2 eind volgende week opgeleverd kan worden. Wanneer de -2 precies opengaat en wat dat voor de -1 parkeerders betekent, hoort u nog. De streefdatum voor de -1 (bewoners) garage is 26 april. Het kan sneller, maar ook langer duren. Iedereen is afhankelijk van elkaar en bij tegenslag loopt de planning zomaar uit.

beton3Op het -1 parkeerdek is men drukdoende met het voorbereiden van de betonreparatie. In verband met de voortgang wordt daar nu zelfs op zaterdag aan gewerkt (excuses voor het kabaal). Verder worden de luchtkanalen schoongemaakt en worden de rioleringsbuizen aangepakt. Nu alle lichtbakken vernieuwd moeten worden, bekijkt het bestuur van de parkeergarage ook meteen of er energiezuinige lampen in de -1 gemonteerd kunnen worden.

minic2De schoonmaak van de bergingen start maandag 18 maart. Ruitenheer schoont de bergingen met 3 ploegen tegelijk. Na afloop van de schoonmaak levert Ruitenheer per VVE de bergingen en gangen op. Stadgenoot zette (mini)-containers in en schakelde een verhuisteam in via Zone3 om te helpen bij leegruimen. Enkele bewoners hebben grote kasten laten staan. Het is ieders eigen risico dat deze straks nat worden gespoten. De diverse VVE's accepteren geen schadeclaims.

Add a comment

Rechtszaak aangehouden

boxen2De spoedzitting die a.s.vrijdag bij de rechtbank gepland stond, is aangehouden. Positieve berichten hebben het bestuur daartoe doen besluiten. Mede omdat het nog geen 18 maart is en VVE-leden/huurders hun bestuur/Stadgenoot beloven dat voor de 18e de berging wordt ontruimd en de deur open staat. Of van uitstel van de rechtszaak afstel komt, hangt dus af van ieders medewerking.

Ruitenheer gaat hoe dan ook aan het werk op de 18e maart (tot 8 april). Er is nu budget vanuit de verzekeraar om de opstal schoon te krijgen. Dat budget wordt nu dan ook ingezet. Alles moet schoon. Als er met de hogedrukspuit gewerkt wordt, is de kans groot dat de inboedel van een volle berging nat wordt (van boven en onder is het allemaal open). En er zal zelfs water in blijven staan, omdat Ruitenheer dat water niet kan wegzuigen bij een dichte deur. Daarnaast blijft een feit dat een berging die niet leeg is, niet schoon is (ongeacht de wijze van schoonmaken). Risico's kunnen de bewoners niet terugleggen bij de VVE of Ruitenheer. Niet legen, is niet meewerken, is rechten verspeeld. Het wachten is dus op de 18e......, want zoals u begrijpt: De kantonrechter en de advocaat blijven in de startblokken.

Ruitenheer heeft een Plan Van Aanpak gemaakt. Daarin staat o.a.:

  • Alle bergingen moeten worden leeg geruimd en de deur moet open staan!
  • Afval en (afgedankte) inboedel welke in de bergingen en/ of gangen is achtergebleven dient door de bewoners zelf te worden opgeruimd !!
  • Om alle misverstanden op vermissing etc. te voorkomen voert Ruitenheer Calamiteitendienst B.V. absoluut geen afval en/of inboedel af!!
  • Ruitenheer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade aan inboedel, dus het niet verwijderen van inboedel door bewoners, geschiedt op geheel eigen risico van de eigenaar van de inboedel.

Kom buren, zet de schouders er onder. Samen, of bel uw inboedelverzekeraar, zeg dat de inboedel in de berging vies is en dat de spullen eruit moeten. Eerder stelden verzekeringsexperts al vast dat het noodzakelijk is dat de box leeggeruimd wordt om de inboedel en de opstal (muren, deur, plafond en vloer) te reinigen. Noem de namen van Ruitenheer of Dolmans. Zij worden meestal door uw inboedelverzekeraar gevraagd om de spullen er uit te halen, te reinigen en op te slaan. Een telefoontje is genoeg... en het wordt voor u geregeld.

Add a comment

Herstel in garage

hemuboHet gaat nu allemaal wel heel voortvarend in de garage. Werden gisteren nog de plafondplaten gesloopt, vandaag begon Hemubo met de betonreparatie aan het plafond en de vloer onder het Februariplein (daar waar de brand was).

platen1beton2

Add a comment

Bergingen voor 18 maart leeg; anders naar rechter

S11De bergingen moeten voor de 18e maart leeg en de deur open. Iedereen is opgeroepen uiterlijk 11 maart 2013, 12.00 uur 's middags per e-mail zich te melden bij hun bestuur/of de verhuurder Stadgenoot. Niet melders en weigeraars worden schriftelijk "uitgenodigd" om zich te verantwoorden bij de rechter. De procedure wordt met voorrang behandeld. De datum voor de mondelinge behandeling bij de rechter is vastgesteld op vrijdag 15 maart a.s. te 11.00 uur. U kunt deze datum alvast noteren in uw agenda, maar of het zo ver moet komen...... zeker nu het bestuur van VvE HOF 3 boodschap brengt onder te titel "Samen aan de slag". Een heel goede positieve houding ten aanzien van een vervelende doch noodzakelijk klus. Buren zet de schouders er onder. Klik hier voor foto's van de bergingen. Schoonmaken is echt nodig.

Voor bewoners bestaat de mogelijkheid om, al dan niet via de inboedelverzekeraar, door Ruitenheer Calamiteitendienst B.V. of Dolmans in te schakelen om het transport, reiniging, opslag en retourtransport van de inboedel te laten verzorgen (voor meer info en prijzen zie hieronder bij de berichtgeving van 5 maart).

Add a comment

Stadgenoot; huurders ontruim bergingen

Stadgenoten heeft vandaag brieven laten bezorgen aan hun huurders binnen Markenhoven. De strekking van die brief is duidelijk. De bergingen moeten voor de 18e leeg zijn. Het leegruimen van de bergingen is de eigen verantwoordelijkheid en kan gemakkelijk geregeld worden via de inboedelverzekering. Voor huurders die geen inboedelverzekering hebben gaat Stadsgenoten samen met deze huurders op zoek naar een alternatief, zodat voor de geplande werkzaamheden de berging alsnog leeg worden gemaakt. Mail voor 11 maart 12.00 's middags daarvoor Juan Krijnen via:

Eerder was al vastgesteld dat niet vuil zijn de bergingen van de Rapenburgerstraat 3-30 en Rapenburgerstraat 32-50 (een deel van Hof 3), Februariplein 5-14 (geheel Stadsvilla A) en Koeriersterplein 6, 8, 10, en 14 (deel Stadsvilla C).
Ontruiming van de bergingen in de hoven op tuinniveau (van de maisonnettes op de begane grond aan de pleinen) hoeft ook niet. Deze worden ook niet schoongemaakt, omdat ze niet door roet zijn vervuild.

Add a comment

VVE Markenhoven

Het complex Markenhoven bestaat uit 3 Hoven en 4 Stadsvilla's, een ondergrondse parkeergarage en bedrijfsruimten.

Ieder Hof, Stadsvilla en parkeergarage heeft zijn eigen VVE('s) met een bestuur.

Samen vormen zij de VVE Markenhoven, met een eigen bestuur.

Markenhoven bestaat uit 2 Verengingen van Eigenaren. Dat zijn:

  • VvE Markenhoven de 7 gebouwen (Hoven en Stadsvilla's). Kamer van Koophandel nr.: 53828100
  • VvE Markenhoven (de 7 gebouwen plus de VVE Parkeergarage). Kamer van Koophandel nr.: 53828178

Bestuur  VVE Markenhoven (VVE 524)

Het bestuur van VVE Markenhoven (verzekeringen) bestaat uit:

Voorzitter: M. Broere

Secretaris: P. Busker 

Het bestuur van VVE Markenhoven kunt u mailen via:
______________________________________________

Bestuur  VVE 7 gebouwen Markenhoven (VVE 525)

De bestuursleden van VVE 7 gebouwen Markenhoven (de hydrofoor) zijn:

Voorzitter: M. Broere

Secretaris: P. Busker 

Het bestuur van VVE Markenhoven kunt u mailen via: