Main menu

mark2

Regulier overleg Hoofdbestuur

Vandaag vergaderde het hoofdbestuur van de VVE Markenhoven, samen met de projectleider, verzekerings-specialisten en de technisch beheerder. Onderwerpen zijn o.a. stand van zaken, offertes van de diverse partijen, de communicatie.

plafondGeconstateerd is dat het plafond onder het Februariplein lekt (daar waar de brand het hevigst was). Ook dat wordt hersteld.
De schoonmaak in de garage op de -2 en -1 ligt prima op schema. De schoonmaak met de hogedrukspuit is vandaag klaar. Nu begint het fijnere werk. Naar verwachting kunnen de schoonmakers de garage medio februari "schoon" opleveren, op de vloer na.

Eind van de eerste week van februari worden de offertes verwacht van de herstelwerkzaamheden. De leveranciers zullen daarin ook moeten aangeven binnen welke termijn hun werkzaamheden kunnen aanvangen. Zodra het VVE bestuur een echt tijdpad heeft, laten wij het u weten.

5 februari staat als datum om een schade-expert te laten kijken naar alle portieken en de bergingsruimten. De VVE-besturen berichten hun leden daarover. De VVE-besturen dienen te zorgen voor toegangssleutels tot de portieken. Na inspectie komt een plan van aanpak welke portieken (inclusief bergingsruimte) wel en welke niet worden schoongemaakt en de termijn waarbinnen (lees ook 28 januari over de VVE-bestuurders informatiebijeenkomst).

Er komt een bijeenkomst voor reguliere leveranciers (o.a. OTIS, Hali-liften, Eneco Installatiebedrijven (vh Metapart), Koopsupport, Stadgenoot, Skidata, Siemens etc.) om hen te informeren over de gevolgen van de brand in relatie tot hun werkzaamheden en de schoonmaakwerkzaamheden die wellicht eerst moeten worden gedaan.

Add a comment

Geen UPC en/of KPN

Een aantal bewoners van met name het Februariplein zijn sinds de brand verstoken van internetaansluiting, tv/radio en telefoon. De kabels van KPN en UPC die door een kabelgoot liepen zijn verbrand. Zowel UPC als KPN hebben zich vandaag bij de projectleider gemeld en gaan morgen inventariseren wat er gedaan moet worden.

Add a comment

VVE-bestuurders informatiebijeenkomst

De VVE-bestuurders informatiebijeenkomst is geweest. Aan de orde waren, de stand van zaken, communicatie van het VVE-bestuur met hun eigen leden en via deze site, verzekeringszaken. Gesproken is ook over de schoonmaak van de bergingen. Uitgangspunt is dat alle portieken en bergingen worden schoongemaakt en dat alle bergingen op een gegeven moment open en leeg moeten zijn. Gebeurt dat niet dan kan de hoofdvereniging geen verantwoordelijkheid nemen dat alle schade is opgelost.

Inventarisatie

Er zal eerst een inventarisatie plaatsvinden. De inventarisatie komt na signalen dat het niet zo'n vaart loopt in sommige portieken en dat ontruimen niet nodig zou zijn. Schade-experts gaan inventariseren welk portiek wel en welk niet hoeft te worden schoongemaakt. Het uitgangspunt blijft dus: Schoonmaak tenzij de experts anders oordelen. Daarom is afgesproken dat op 5 februari alle portieken en bergruimten worden geïnspecteerd op de mate van schade (vuil en schoonmaakwerk). De coördinatie ligt in handen van uw VVE bestuur.

Medewerking bewoners nodig

Voor de inspectie hebben uw bestuurders sleutels nodig van de portieken en boxen. U wordt door uw VVE-bestuur benaderd om uw sleutel op tijd in te leveren. Het is de bedoeling dat bij de schade-inventarisatie één vertegenwoordiger per VvE aanwezig is die dan ook toegang heeft tot de portieken en zo nodig bergingen (sleutels!). Stadsgenoten neemt de coördinatie op zich voor hun huurders. Hun huurders vernemen via een brief. Bewoners wordt verzocht ook hun inboedelverzekering te benaderen en meld de namen Ruitenheer en Belfor. Zij gaan de schoonmaak van de portieken uitvoeren als dat nodig mocht zijn.

Add a comment

Lek in garage

De dooi zet in. Hierdoor worden de hemelwaterafvoeren weer belast. Zondagochtend lekken diverse aansluitingen van de hemelwaterafvoeren in de parkeergarage. Het water stroomt opnieuw de parkeergarage in. Ruitenheer heeft direct pompen geplaatst om het water uit de parkeergarage te verwijderen. Loodgietersbedrijf Root BV wijst als oorzaak van de lekkages de gesmolten kunststof afsluitringen in de hemelwaterafvoeren aan. Deze ringen kunnen pas morgen worden vervangen.

Add a comment

Geen tijdelijke parkeervergunningen

stadsd11Een bewoonster mailt het VVE-bestuur met de volgende vraag: "Ik heb het stadsdeel gebeld voor een oplossing met een tijdelijke vergunning op straat, die krijg ik niet omdat ik eigenaar ben van een parkeerplek. Citrion weigert eveneens, ook als noodgeval. Ik vind het geboden alternatief ook te duur. Uitzonderingen kunnen alleen via het stadsdeel. Kan de VVE daarbij helpen?"

Elke eigenaar van een woning en/of parkeerplaats draagt zelf de lusten en lasten, dus ook als de parkeerplaats niet bruikbaar is. Nu dat door de brand in Markenhoven het geval is, kan het stadsdeel dan niet dienstverlenend zijn en de mensen tijdelijk tegemoet komen? Met die vraag heeft het VVE-bestuur het stadsdeel benaderd.

De stadsdeelvoorzitter Boudewijn Oranje laat weten dat het stadsdeel geen uitzonderingen kan maken. Het stadsdeel Centrum beseft dat parkeerproblemen zijn ontstaan door de brand in de parkeergarage Markenhoven, maar heeft helaas geen mogelijkheden om parkeervergunningen te verstrekken.

Het stadsdeel is geen partij bij het vinden van alternatieve parkeergelegenheid, noch bij de financiële gevolgen van de brand. De Gemeentelijke Dienst Parkeergebouwen (eigenaar van de openbare garage op de -2 van Markenhoven) heeft als eigenaar van de Piet Heingarage aangeboden om tegen gereduceerd tarief van € 300,-- inclusief BTW (i.p.v. € 620,- ) een maandkaart te krijgen voor de Piet Heingarage bij de Passagiers Terminal (PTA) aan de Oostelijke Handelskade (naast het Muziekgebouw). Door het VVE-bestuur zijn diverse (goedkopere) alternatieven geïnventariseerd, zoals de Oosterdok-garage (€ 242,- per maand incl. BTW).

Los van de verantwoordelijkheden heeft het stadsdeel ook geen mogelijkheden om een oplossing te vinden voor iedereen. Zo is het niet mogelijk (tijdelijke) parkeervergunningen te verstrekken. Bij voorbeeld in het vergunningengebied waar de Anne Frankstraat en de Valkenburgerstraat deel van uitmaken is de wachttijd 2,5 jaar. Het in één keer toevoegen van een groot aantal vergunninghouders aan die gebieden zal leiden tot een ernstig tekort aan parkeerplaatsen en de situatie dat bestaande parkeervergunninghouders hun auto niet kwijt kunnen. Daarmee zou het verstrekken van vergunningen niet alleen mensen op de wachtlijst duperen, maar ook de bestaande vergunninghouders en bezoekers van het stadshart. Het maximaal aantal uitgegeven parkeervergunningen is gebonden aan vastgestelde quota die zijn gebaseerd op het aantal auto's dat het gebied kan verwerken en de ruimte die beschikbaar moet blijven voor bezoekers.

Voor bewoners die op doktersadvies om een oplossing vragen, blijft het standpunt van het Stadsdeel dat zij het aanbod van parkeergebouwen kunnen accepteren om in de Stopera garage te staan tegen € 300,- per maand incl. BTW (De toewijzing loopt via het VVE-bestuur). Immers dat is vlakbij, tussen de 300 en 500 meter. De gemiddelde bewoner in de binnenstad zal een dergelijke afstand vaak moeten overbruggen.

Personen die in het bezit zijn van een gehandicaptenparkeerkaart kunnen - voor zover zij daar niet al over beschikken - een digitale gehandicaptenkaart aanvragen, zodat ze gratis in het gebied kunnen parkeren. Voor uitzonderingen vanwege gezondheid moet er een keuring door de GGD worden gedaan, zij verzorgen de keuring.

Ook voor hen die een vaste gehandicaptenplek (voor de huisdeur) wensen met kentekenpaal zal een keuring door de GGD moeten plaatsvinden. Het plaatsen van een dergelijk bord kost minimaal € 250,- tot €400,-.

Lees ook: Alternatieven voor parkeren.

Add a comment

VVE Markenhoven

Het complex Markenhoven bestaat uit 3 Hoven en 4 Stadsvilla's, een ondergrondse parkeergarage en bedrijfsruimten.

Ieder Hof, Stadsvilla en parkeergarage heeft zijn eigen VVE('s) met een bestuur.

Samen vormen zij de VVE Markenhoven, met een eigen bestuur.

Markenhoven bestaat uit 2 Verengingen van Eigenaren. Dat zijn:

  • VvE Markenhoven de 7 gebouwen (Hoven en Stadsvilla's). Kamer van Koophandel nr.: 53828100
  • VvE Markenhoven (de 7 gebouwen plus de VVE Parkeergarage). Kamer van Koophandel nr.: 53828178

Bestuur  VVE Markenhoven (VVE 524)

Het bestuur van VVE Markenhoven (verzekeringen) bestaat uit:

Voorzitter: M. Broere

Secretaris: P. Busker 

Het bestuur van VVE Markenhoven kunt u mailen via:
______________________________________________

Bestuur  VVE 7 gebouwen Markenhoven (VVE 525)

De bestuursleden van VVE 7 gebouwen Markenhoven (de hydrofoor) zijn:

Voorzitter: M. Broere

Secretaris: P. Busker 

Het bestuur van VVE Markenhoven kunt u mailen via: