De VVE-bestuurders informatiebijeenkomst is geweest. Aan de orde waren, de stand van zaken, communicatie van het VVE-bestuur met hun eigen leden en via deze site, verzekeringszaken. Gesproken is ook over de schoonmaak van de bergingen. Uitgangspunt is dat alle portieken en bergingen worden schoongemaakt en dat alle bergingen op een gegeven moment open en leeg moeten zijn. Gebeurt dat niet dan kan de hoofdvereniging geen verantwoordelijkheid nemen dat alle schade is opgelost.
Inventarisatie
Er zal eerst een inventarisatie plaatsvinden. De inventarisatie komt na signalen dat het niet zo'n vaart loopt in sommige portieken en dat ontruimen niet nodig zou zijn. Schade-experts gaan inventariseren welk portiek wel en welk niet hoeft te worden schoongemaakt. Het uitgangspunt blijft dus: Schoonmaak tenzij de experts anders oordelen. Daarom is afgesproken dat op 5 februari alle portieken en bergruimten worden geïnspecteerd op de mate van schade (vuil en schoonmaakwerk). De coördinatie ligt in handen van uw VVE bestuur.
Medewerking bewoners nodig
Voor de inspectie hebben uw bestuurders sleutels nodig van de portieken en boxen. U wordt door uw VVE-bestuur benaderd om uw sleutel op tijd in te leveren. Het is de bedoeling dat bij de schade-inventarisatie één vertegenwoordiger per VvE aanwezig is die dan ook toegang heeft tot de portieken en zo nodig bergingen (sleutels!). Stadsgenoten neemt de coördinatie op zich voor hun huurders. Hun huurders vernemen via een brief. Bewoners wordt verzocht ook hun inboedelverzekering te benaderen en meld de namen Ruitenheer en Belfor. Zij gaan de schoonmaak van de portieken uitvoeren als dat nodig mocht zijn.