Bestuur
Het bestuur bestaat uit vrijwilligers. Voorzitter en penningmeester worden in functie gekozen. Overige leden van het bestuur verdelen de functies en taken in onderling overleg. Het bestuur laat zich professioneel ondersteunen voor het technische en financieel beheer.
Samenstelling bestuur
Voorzitter:
Dirk van Zonderen -
Secretaris
Adèle Stuijfzand
Penningmeester:
Ben Verstegen
Technische zaken:
Piet Dekker -
Technisch beheer
Bicaro, Marcel van Horssen (eigenaar) 06 – 50480 770,
Westkanaalweg 14, 2461 ED Ter Aar
Administratief beheer
Newomij - Verenigingsbeheerder Douwe Feenstra -email - telefoon 020 – 6732332
Oranje Nassaulaan 21, 1075 AJ Amsterdam
Via Mijn Beheer Online kunnen eigenaren alle relevante informatie van uw vereniging lezen.
Tuincommissie
De tuincommissie verzorgt de binnentuin. Voorzitter is José Otte - joseotte@xs4all.nl
Meer informatie
Hof 3 bestaat twintig jaar en hoewel ons complex nog in uitstekende conditie is, treden er toch her en der kleine mankementen op. Het bestuur heeft de indruk dat nog niet alle bewoners weten wat ze moeten doen wanneer ze zoiets constateren. Ook op administratief en intermenselijk gebied gaat er zo nu en dan iets mis. Daarom vraag ik graag jullie aandacht voor het volgende.
Technische zaken
Er zijn weinig dingen zo vervelend als vast komen te zitten in de lift. Of naar zes hoog moeten lopen met drie volle boodschappentassen. Daarom worden de liften zorgvuldig onderhouden en heeft het bestuur regelmatig gesprekken met Otis over de gang van zaken. Weigert de lift dienst, meld dit dan meteen bij Otis: (0800) 0224 752. Hang een briefje aan de deur, zodat je buren weten dat er gebeld is. Staat de lift na 24 uur nog steeds stil, stuur dan een mail naar Piet Dekker, de technische man in ons bestuur: zodat hij actie kan ondernemen. En meld het nogmaals bij Otis.
Het technisch beheer van ons complex is uitbesteed aan Bicaro. Geeft er een lamp de geest of gaat bijvoorbeeld de buitendeur niet meer goed dicht mail dan naar Marcel van Horssen (eigenaar) . Of bel: 06 – 50480 770.
Uit oogpunt van efficiency worden kleine en/of niet spoedeisende klussen bij elkaar gevoegd. Zo kan het voorkomen dat het wat langer duurt eer die lamp vervangen.
Verstopping
Als de afvoer in het appartement verstopt is, moet een bewoner dat natuurlijk eerst zelf proberen op te lossen. Gebruik daarvoor nooit chemische middelen (dan is het middel echt erger dan de kwaal) maar gebruik een zogenaamd spiraal. Een dergelijk spiraal dat je in de afvoer draait, is voor ongeveer twintig euro te koop bij de bouwmarkt.
Mocht dat niet baten, de VVE heeft een contract met de Amsterdamse Ontstoppings- en Reinigingscentrale: www.aorc.nl Bel: 020-6311331
De service van dit bedrijf is kosteloos. Bij andere bedrijven draait u zelf voor de kosten op.
Schoonmaak
Al sinds jaar en dag maakt Mo(hammed) elke dinsdagochtend de gemeenschappelijke ruimtes schoon. Mo kan zijn werk alleen goed uitvoeren wanneer hij de ruimte heeft. De portieken zijn geen fietsenstallingen. Dus zorg dat hij erbij kan en zet de fiets op straat of in de box. De openbare ruimtes zijn sowieso geen opslagplaats. En er mag ook niet gerookt worden! Het spreekt vanzelf dat als iemand zelf rommel maakt (een lekkende vuilniszak in de lift!) dat die dat ook zelf terstond opruimt.
De ramen worden één keer per kwartaal gewassen. Momenteel zijn we, het bestuur, maar ook meerdere bewoners niet helemaal tevreden over de service. Daarom is het bestuur in gesprek met het glazenwassersbedrijf. Eventueel stappen we over naar een ander bedrijf. Uiteraard zijn we benieuwd naar uw mening. Die horen we graag!
Administratie
Het bestuur wil uiteraard weten wie er allemaal in de 83 appartementen van ons hof wonen. Worden er appartementen voor een kortere of langere periode verhuurd? Bij verhuizing of verhuur graag een mailtje naar Douwe Feenstra, onze contactpersoon bij Newomij, het bedrijf dat het bestuur helpt met administratie en financiën:
Bij verhuur moeten de huurders het huishoudelijk reglement ondertekenen. Als zij geen Nederlands spreken is een verkorte Engelse versie beschikbaar.
Om informatie snel en goed naar alle bewoners te kunnen versturen willen wij ons ledenbestand actualiseren. Daarom vragen wij aan iedereen om het huidige email adres, telefoonnummer (wordt alleen in geval van nood gebruikt), naam en uw adres te sturen naar
En verder….
Bij overlast moeten buren met elkaar tot een oplossing komen. Het bestuur is er alleen voor technische en financiële zaken. Spreek elkaar op overlast aan. Als het toch uit de hand loopt, meld het bij de politie.
Het huisvuil wordt op maandag- en donderdagochtend opgehaald. Zet het ook op die dagen buiten en niet eerder.