Donderdag vergaderde het hoofdbestuur van de VVE Markenhoven, samen met de projectleider, verzekeringsspecialisten en de technisch beheerder van de garage. Onderwerpen zijn o.a. stand van zaken, offertes van de diverse partijen, tijdsplanning, de communicatie en de schoonmaak van de bergingen.
In de afgelopen week is er op het eerste gezicht niet veel gebeurd. Toch is er grote voortgang geboekt, omdat offertes zijn goedgekeurd, opdrachten verstrekt en materialen besteld. Bovendien heeft overleg met brandweer en gemeente plaatsgevonden. Een exacte planning is nog niet te geven, maar duidelijk is wel dat alles sneller gaat dan we denken.
In totaal zijn er circa 15 bedrijven bij het herstel van onze parkeergarage betrokken. Dat vraagt om een spoorboekje met tijdsaanduiding hoe de bedrijven achter elkaar aan aan de slag kunnen.
Dat parkeergarage -2 eerder klaar zal zijn dan de -1 ligt voor de hand. Op -1 is de schade door de brand veel groter. Daar moet achter de branddeuren tot het Markenplein bijna alles worden vernieuwd (en dus eerst verwijderd).
Het eerste deel van de tegemoetkoming wordt uiterlijk woensdag 6 maart bijgeschreven op het rekeningnummer van de eigenaren van een parkeerplek (VVE-lid). De tegemoetkoming komt van het speciale brand Markenhoven-rekeningnummer van de Bank voor de Bouwnijverheid.
Gisteren werd de laatste hand gelegd aan de schoonmaak van een balkon op het Februariplein net boven de deur waar de roetwolken uit moesten ontsnappen.
Op vrijdag 1 maart is de laatste van alle door rook en roet vervuilde liftschachten (9) schoongemaakt.
Op diezelfde dag worden ook de portocabines verplaatst naar de overkant van de garage (bij het politiebureau IJtunnel).
In samenwerking met Ruitenheer pakken de verzekeringsexperts vanaf 4 maart zaken op zoals de gemelde schade aan winkels en woningen door rook en roet.